A: AWESOME!

Heeelt underbart! Vi hade ingen SO idag, och det gjorde att hela dagen blev grym typ, vi fick ju ett lååångt hål! det blev en busig dag och sånt ;) gillar busiga dagar, alla dagar borde va busiga, tur att de flesta dagarna är busiga iaf haha..mycket bus. jaja, Jag blev iallafall överlycklig, tror att resten av klassen blev glada också haha.. Menmen, Jag läste ut boken "syskonkärlek" idag, och fyyy den är hur spännande som hellst på något sätt men ändå hemsk, jag önskar nästan att jag inte läste del 3 av boken den var hemsk, var typ tårögd genom hela del 3. Den handlar om två syskon som blir kära i varandra vilket är helt sjukt, och de vet att det är fel och sen blir det bara en massa problem osv. Den är iallafall jätte bra och lättläst, När man väl börjat läsa den går det inte att sluta, läste i stort sett hela boken idag för att jag knappt kunde släppa den haha.. Men den är verkligen läsvärd! Det är Katarina Von Bredow som skrivit den och hon har ju skrivit andra super bra böcker har inte läst alla, men typ expert på att rodna och hur kär får man bli är iallafall två andra böcker jag läst som hon skrivit och de var också super bra och riktigt svåra att sluta läsa också haha.
Ser just nu på Tv som vanligt, sen ska jag förmodligen gå och lägga mig tidigt för en gång skull, känner att jag behöver det. Har ju som varit vaken för länge varje dag denna vecka. Det är ju Fredag imorgon och då vill man ju vara pigg. Men nu ska jag duscha! Pusshej! / störst-bäst-och-vackrast ;)


 Amanda älskar sin bror Ludvig och med tiden upptäcker hon att han känner detsamma för henne. De dras till varandra allt mer och till slut kan de inte stå emot längre utan inleder ett förhållande. En bok om kärlek och lust, men också en fråga om vad som är rätt och fel. Vem bestämmer över andras lycka?


Boken kom ut för första gången 1991 och har översatts till tyska, danska, norska och holländska. I Tyskland blev den nominerad till det största tyska ungdomspriset Deutschen Jungendliteraturpreis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0